rivos@rivos.pl | |
Telefon | 537 880 424 |
https://pl.fotolia.com/id/206837269
Na pewno nie raz zdarzyło Ci się narzekać na to, że ciężko znaleźć odpowiedzialnego pracownika, który spełni Twoje oczekiwania. Każda następna rekrutacja utwierdza Cię w tym przekonaniu i powoli tracisz nadzieję na wyłonienie idealnego kandydata? Oczywiście, może być tak, że najzwyczajniej w świecie masz pecha, ale zastanów się też, czy problem nie leży w Tobie i tym, jak przeprowadzasz cały proces rekrutacyjny. W tym tekście znajdziesz kilka rad, które pomogą Ci znaleźć nowych wartościowych pracowników.
Najczęstszym błędem, jaki popełniają pracodawcy, jest szukanie kogoś od wszystkiego. Uważają, że każdy pracownik musi być tak jak oni człowiekiem orkiestrą. Jest to założenie z góry skazane na porażkę, ponieważ nie ma ludzi, którzy będą tacy, jak Ty. Każdy ma swoje wady i zalety. Nowy pracownik potrzebuje jasnych wytycznych i z góry określonego planu działania. Jeśli sam nie wiesz, czym właściwie ma się zajmować nowa osoba to, jak możesz liczyć na to, że spełni ona Twoje oczekiwania? Nowy pracownik potrzebuje jasnych wytycznych i z góry określonego planu działania. Jeśli sam nie wiesz, czym właściwie ma się zajmować nowa osoba to, jak możesz liczyć na to, że spełni ona Twoje oczekiwania? Przed rozpoczęciem rekrutacji pomyśl nad tym, kogo szukasz i jakie zadania chcesz mu powierzyć.
Zastanów się, czy warto tworzyć ogłoszenie, które przyciągnie 100 potencjalnych pracowników. Będziesz musiał przejrzeć te wszystkie CV, by finalnie dowiedzieć się, że tylko garstka ma Ci do zaoferowania coś interesującego. Czy nie lepiej byłoby stworzyć ogłoszenie dedykowane pod konkretne stanowisko i przyciągnąć tylko osoby, pasujące do Twojej firmy? Dobrym sposobem na odsianie niechcianych kandydatów jest zamieszczenie w ogłoszeniu kilku pytań otwartych i nieotwieranie zgłoszeń, które zawierają tylko CV. Poproś również kandydatów o list motywacyjny. Liczba zgłoszeń drastycznie spadnie, a Ty przyciągniesz wartościowych potencjalnych pracowników i zaoszczędzisz czas.
Nie składaj obietnic bez pokrycia i nie przedstawiaj swojej firmy, jako ziemi obiecanej dla potencjalnego kandydata. Postaw raczej na szczerość i opowiadaj o rzeczywistych warunkach pracy. Nie oznacza to, że masz zrezygnować z atrakcyjnego słownictwa i perswazji. Po prostu bądź prawdomówny i nie dopuść do sytuacji, w której nowy pracownik zwraca Ci uwagę, że ogłoszeniu zadeklarowałeś coś, co nie ma pokrycia z rzeczywistością.
Za każdym razem, gdy publikujesz ogłoszenie rekrutacyjne, zastanów się, czy warunki, które oferujesz, są atrakcyjne dla potencjalnego kandydata. Dotyczy to zarówno warunków pracy, jak i wynagrodzenia. Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chciałbyś pracować za taką stawkę. Bądź realistą i staraj się dostosować oferowane zarobki do poziomu trudności pracy. Pamiętaj też, że słabo opłacany pracownik prędzej, czy później odejdzie do konkurencji.
Szukanie pracownika to złożony proces, który musi trochę potrwać. Warto jednak wykazać się cierpliwością i konsekwentnie przeglądać kandydatury w poszukiwaniu tej jedynej. Zatrudnianie przypadkowych osób naraża Cię tylko na koszty i statuę cennego czasu. Każda rekrutacja to konkretne pieniądze i godziny spędzone na weryfikacji zgłoszeń. Warto więc nie kierować się emocjami i dać sobie spokój z pospiechem. Lepiej poczekać i znaleźć za pierwszym razem idealnego kandydata. Zyska na tym zarówno sklep, jak i Twoi klienci.